Kezelések

FOGKŐELTÁVOLÍTÁS

Veszélyes a fogkövesedés?  Miért? A fogkő kitűnő helyet biztosít a baktériumoknak, amelyek étkezés után a lepedékkel ott maradnak a nehezen hozzáférhető helyeken a fogakon. A fogíny mentén és a fogak közötti területeken ez a lepedék megkövesedik, és így már fogkefével nem lehet eltávolítani. Vannak, akik annyira hajlamosak a fogkőképződésre, hogy akár havi rendszerességgel szükséges a kezelést elvégezni. A fogkő esztétikailag is csúnya és kellemetlen szájszagot okozhat.

FOGTÖMÉS

Szuvas, lyukas a foga, de még nem okoz fájdalmat? Miért van szükség a fogtömésre? Amennyiben nem tömik be a szuvas fogat, akkor a baktériumok eljuthatnak a fogüregig, ami gyulladáshoz vezethet. Ha a gyulladást nem kezelik, a baktériumok a véráramba  kerülve komoly problémát, és súlyos fogfájást indíthatnak el.

A fogtömés során a hiányzó fogrészt pótoljuk, a szuvasodást kezeljük.

Ma már az eredeti fog színével és küllemével megegyező ún. kompozit tömést használunk. Vagyis a fogtöméssel az egészséges fogakhoz megszólalásig hasonló módon meg tudjuk újítani a beteg fogat.

Létezik a fogtömésnek az ún Inlay, Onlay.formája is. Ezeket  a nagymértékű rágófog korona hiányoknál alkalmazzuk mivel a hagyományos fogtömés kieshet. Az üregről vett minta alapján a fogtechnikus készíti el a betétet és ragasztással rögzítjük. Ha a rágófog egyik csücske ép, Inlay ha beborítja az egész felszínt Onlay tömésre van szükség. Ezt persze Önnek, mint páciensnek nem kell tudnia, hiszen fogorvosunk pontosan tudja, hogy az Ön fogainak mire van szüksége.

GYÖKÉRKEZELÉS

Erős, napokon át tartó, szűnni sem akaró fogfájása van? Elég valószínű, hogy gyökérkezelésre lesz szükség.

Mikor szükséges a gyökérkezelés? A fog gyulladásánál indokolt, amelyet legtöbb esetben fájdalom jelez. Előfordulhat azonban olyan eset is, amikor a fog fájdalom-nélkül hal el, és ilyenkor is gyökérkezeléssel hozzuk rendbe a fogat. Minden esetben a legelső dolog egy röntgenfelvétel készítése amely tájékoztatást nyújt az orvosnak a fog állapotáról.

Gyökérkezelésnél a fogorvos eltávolítja a fogbélüreg tartalmát és tartós zárást biztosító anyaggal tömi be azt. A gyökérkezelés több alkalmat igényel, de nem okoz fájdalmat a kezelések során és után sem. A gyökérkezeléssel a fog megmentésére törekszik a fogorvos.

FOGHÚZÁS

Mikor elkerülhetetlen a foghúzás?

A menthetetlen fogak esetében indokolható mint pl. az ínysorvadás miatti meglazult fogak eltávolítása vagy a foggyökeret körülvevő csont begyulladása. Fogszabályzás során helyteremtés céljából lehet a foghúzás megoldàs. Kisgyermekeknél pedig akkor szoktunk fogat húzni, ha a tejfogak akadályozzák a csontfogak előbukkanását.

FOGÁSZATI IMPLANTÁCIÓ

Fogbeültetésre van szüksége, hogy foghiányát megoldja?

A fogimplantáció a foghiányok pótlásának legmodernebb módja. A fogbeültetés mára rutinszerűen alkalmazott eljárás. Az implantátum egy szövetbarát titánból készült mesterséges foggyökér melyre koronát,hidat, vagy akár teljes protézist lehet rögzíteni. Az állkapocscsontba ültetett műgyökér feltétele a kellő csontmennyiség.

KORONA

Mikor van szükség koronára?

Ha a fog oly mértékben sérült, hogy töméssel vagy betétekkel nem lehet helyreállítani, abban az esetben korona készítése a legcélszerűbb megoldás.A leggyakrabban alkalmazott fogpótlás típus a fémkerámia korona. Fémallergiás pácienseknek a cirkónium korona a tökéletes megoldás, mivel  nem tartalmaz fémet.

HÍD

A híd olyan fogpótlás mellyel egy vagy több fog helyettesíthető.

HÉJKERÁMIA FOGPÓTLÁSA

Fogászati héjak vékony lemezek, sérülések, kisebb formai hibák, elszíneződések kezelésére alkalmazzuk.

FOGSZABÁLYOZÁS

Milyen problémákra kínál megoldást a fogszabályozás?

A fogszabályozással kiigazítjuk a megdőlt fogakat, megszüntetjük a fogak közti hézagot és fogtorlódást. A folyamat türelmet igényel, legalább 1 évig eltart, de felnőtteknél akár 2,5 év is szükséges a fogsor megszépüléséhez.

Kérje  személyes állapotfelmérő konzultációnkat, jelentkezzen időpontért most!